for DEG

reblog fra i fjor:






//på denne dagen for mangemange år siden døde jesus for oss. hvis du ikke har tenkt på det i dag, er det på tide at du gjør det nå. gud sendte sin eneste sønn for DIN skyld - for at DU skulle få leve. det kaller jeg kjærlighet ass. i det øyeblikket jesus døde, måtte gud forlate jesus. gud tåler ikke synd, og da jesus døde tok han all vår synd på seg. derfor kunne han ikke være sammen med sin egen sønn i det øyeblikket. men på grunn av det kan vi få være sammen med gud - siden jesus tok synden bort fra oss. det at gud gjorde det har ihvertfall forandret mitt liv. hvis det ikke hadde vært for jesus så hadde jeg ikke vært den samme personen som jeg er i dag. hva skulle jeg levd for da liksom? tenk da, vi kan få være sammen med gud i all evighet, kun på grunn av det jesus gjorde på langfredag. all evighet liksom. wow. kjærlighet.

SVAR PÅ SPØRSMÅL

fikk noen spørsmål fra en leser etter at jeg skrev DETTE innlegget. hun svarte ikke på noen av de spørsmålene jeg ba de som leste om å svare på, noe som tyder på at argumentene mine var bedre enn det hun kom fram til. uansett, jeg skal ihvertfall svare på hennes spørsmål.


hvordan kan en diger usynlig mann i himmelen skape alt?

du leste tydeligvis ikke det jeg skrev i innlegget, så jeg kopierer heller det jeg skrev der: et sted må det jo ha startet, og du er kanskje en av de som tror at alt ble til av et smell. helt greit for meg, men hvor kom smellet fra? tror du smellet kom fra gasser som hadde svevd rundt i verdensrommet i flere millioner år? tror du virkelig at en gass kan skape et menneske? tenk på alle de små detaljene når det kommer til mennesket, og alle detaljene som skal stemme på jorda (og hele universet for den saks skyld) for at alt skal fungere som det gjør. det er så mange små ting som passer sammen og som påvirkes perfekt av hverandre, og tror du virkelig at det ble til av en gass? og hva med alle de andre planetene da? ble de også til av gasseksplosjoner? når jeg tenker over dette, har jeg virkelig ikke en bedre forklaring enn at en diger usynlig mann i himmelen, som du kaller han, har skapt alt sammen.


at jesus har gjenoppstått og skal gjenoppstå høres ut som svada.
nå er det jo sånn at jesus ikke var(er) et vanlig menneske. da han var på jorda var han 100% menneske og 100% gud. på grunn av det kunne han gjøre overnaturlige ting som vanlige mennesker ikke får til. han vekte opp folk selv om de var døde, og gud hjalp han til å vekke opp seg selv også. jeg vet ikke helt hva du mener med "skal gjenoppstå", men tenker at du mener det med at han skal komme igjen. ingenting er umulig for gud, det står i bibelen. han kommer tilbake for å ta med seg de som tror på gud!




hva får deg til å tro på gud? bibelen? foreldrene dine? presten?
jeg har vokst opp i en kristen familie, så jeg har vokst opp med å tro på gud. likevel gjør jeg ikke det bare fordi mamma og pappa gjør det. jeg er såpass selvstendig at jeg ikke hadde sagt at jeg var kristen hvis det faktisk ikke var noe jeg trodde på. hvis jeg ikke hadde vært i sentrumkirken i sandnes hadde jeg nok ikke vært så sterk i troen som det jeg er nå. statskirken sin måte å praktisere kristendommen på er ikke noe som passer meg like bra som pinsebevegelsens', men det viktigste er jo selvfølgelig at vi tror på det samme! jeg har også opplevd å få bønnesvar, noe som selvfølgelig styrker troen min. er veldig merkelig om jeg har fått bønnesvar fra en gud som ikke finnes, just syin'



har du forresten lest mye om andre religioner?
jepp, det har jeg! vet ikke helt hva du siktet til her egentlig.. grunnen til at kristendommen er mer sannsynlig enn de andre religionene, er for meg at den ikke har blitt til av en person som har påstått at han har fått en åpenbaring fra gud. jødedommen og kristendommen ble ikke til fordi en random person plutselig fant ut noe for ikke så lenge siden. jødedommen er historie. kristendommen bygger videre på jødedommen. jesus var jøde, men tok alt til et nytt nivå.




vet du at religiøse mennesker er de som kriger mest? og da er de kristne og muslimske verst.
ja, jeg vet at det er mye krig blant kristne og muslimer. nå er det jo ikke sånn at alle kristne eller muslimer går i krig, de ferreste gjør det. nå setter du alle i en gruppe under en kam, noe som er veldig umodent gjort. det blir som om jeg skal dømme alle som liker harry potter, og si at alle sammen er skikkelig nerder. ehm, det blir bare teit. uansett; jeg kan desverre ikke gjøre noe med at noen som tilhører min religion velger å krige. det er ikke sånn at jeg er enig i det alle sammen gjør bare fordi jeg også er kristen.. jeg synes ikke det de gjør er rett, og jeg er som sagt ikke enig med dem på alle plan.



hvis du noen gang kommer til en punkt du mener homofili er en synd, da kan du klassifiseres som en ekstremist. gratulerer, da blir du en av de mest forhatte folkeslagene på denne jord, etter politikerne.
ok, takk. jeg mener ikke at homofili er rett. men bare fordi jeg ikke mener at homofili er rett, betyr det ikke at jeg har noe imot de som velger å leve slik. der VIL mange misforstå oss, bare for å sette oss i et dårlig lys. gud er like glad i alle, uansett hvilken religion de tilhører og om man er homofil eller ikke. gud elsker ikke meg mer enn noen andre i hele verden. gud har sagt at vi skal elske han og alle mennesker, så jeg dømmer ikke de som ser på livet annerledes enn meg. jeg tror likevel at jeg kan være med på å spre budskapet om han, og på den måten gjøre at mennesker som for eksempel er homofile får et annet syn på ting.
og det at jeg blir et av de mest forhatte folkeslagene på jord gjør meg faktisk ingenting. det står i bibelen at vi skal bli hatet for det vi tror på, så det er jeg forberedt på. hvis noen faktisk gidder å anstrenge seg så mye om det jeg (vi) tror på, så må det jo bety at det vi tror på faktisk berører dem. og da har vi oppnådd målet vårt - å nå ut til folk med den troen vi har.

gjerne kommenter hvis du har noen spørsmål eller meninger om dette, men les igjennom først og vær saklig.

JEG TRENGER EN GRUNDIG FORKLARING

dette innlegget er til dere som ikke er kristne og ikke tror på gud. hadde blitt veldig glad om du tok deg tid til å lese innlegget og gjerne kommentere, for det er noe jeg ikke skjønner med måten ateister tenker på. så ok, du tror ikke på gud. det er helt greit, og jeg respekterer det. men jeg mener at de som sier de ikke tror på gud, bør ha en forklaring på en rekke ting. hvis det er en ting man ikke tror på, så må det ihvertfall være noe annet man tror på. greit. hvordan tror du jorda ble til? et sted må det jo ha startet, og du er kanskje en av de som tror at alt ble til av et smell. helt greit for meg, men hvor kom smellet fra? tror du smellet kom fra gasser som hadde svevd rundt i verdensrommet i flere millioner år? tror du virkelig at en gass kan skape et menneske? tenk på alle de små detaljene når det kommer til mennesket, og alle detaljene som skal stemme på jorda (og hele universet for den saks skyld) for at alt skal fungere som det gjør. det er så mange små ting som passer sammen og som påvirkes perfekt av hverandre, og tror du virkelig at det ble til av en gass? og hva med alle de andre planetene da? ble de også til av gasseksplosjoner? har du lest i bibelen, eller har du bare masse fordommer mot boka og tenker at det er en gammel drittbok? du bør faktisk lese i den før du retter masse drit mot den. mange situasjoner i bibelen kan man nemlig relatere til sitt eget liv, den handler ikke bare om gamle konservative folk. vel, jeg synes ihvertfall det er litt rart hvis jeg har fått bønnesvar av en gud som ikke finnes. for jeg har fått bønnesvar - mange ganger. hvis du googler "bevis på at bibelen er sann", får du mange treff. lister på lister med ting som er bevist - vitenskapelig. så hvis du tror på andre ting som er bevist vitenskapelig, så må du faktisk tro på det som står i bibelen også. det skal jo like mye til å tro på big bang som å tro på gud. faktisk er det flere beviser på at gud er sann enn på at jorda ble skapt av et smell. jeg skjønner ikke helt hvordan man kan tenke sånn, så hvis du gjør det vil jeg gjerne at du forklarer meg det. takk.

died on a cross





//på denne dagen for mangemange år siden døde jesus for oss. hvis du ikke har tenkt på det i dag, er det på tide at du gjør det nå. gud sendte sin eneste sønn for DIN skyld - for at DU skulle få leve. det kaller jeg kjærlighet ass. i det øyeblikket jesus døde, måtte gud forlate jesus. gud tåler ikke synd, og da jesus døde tok han all vår synd på seg. derfor kunne han ikke være sammen med sin egen sønn i det øyeblikket. men på grunn av det kan vi få være sammen med gud - siden jesus tok synden bort fra oss. det at gud gjorde det har ihvertfall forandret mitt liv. hvis det ikke hadde vært for jesus så hadde jeg ikke vært den samme personen som jeg er i dag. hva skulle jeg levd for da liksom? tenk da, vi kan få være sammen med gud i all evighet, kun på grunn av det jesus gjorde på langfredag. all evighet liksom. wow.



ingvild. 17. fotball. manchester united. rosenborg. katter. missi. venner. musikk. skole. foto. JESUS. sentrums. enjoy!

+ Legg meg til som venn


Kontakt/sponsorer:
  • rosaklubbe@gmail.com





    Follow on Bloglovin
  • hits